Dat we bij Flink trots zijn op onze Haagse roots is geen geheim. We zijn dan ook ontzettend blij dat we voor The Hague Marketing Bureau aan de slag mochten om het nieuwe DenHaag.com te realiseren. Een Flink-project pur sang, maar hoe ging dat eigenlijk? En hoe is het om product owner te zijn en bij Flink op kantoor te zitten? We praten erover met Maikel Blog!
"Ik ben online marketeer bij The Hague Marketing Bureau, de opdrachtgever voor DenHaag.com. Ik ondersteun campagnemarketeers bij het uitzetten van online campagnes en ben verantwoordelijk voor het technische deel van onze website. Zo kwam ik bij Flink terecht."
"Ja, superinteressant. Ik kreeg veel inspraak bij Flink, maar verzamelde tegelijk veel kennis en input bij collega’s, partners en derden. Wat moet zo’n nieuwe website nou doen, wat verwachten we? Hoe koppel je al die informatie terug aan je team én aan je partners? Sommige partners vonden het bijvoorbeeld lastig dat hun zaak niet online zichtbaar is buiten hun openingstijden. Maar dat is een logische consequentie van de, overigens supertoffe, geolocatie-functionaliteit van de website. Die hebben we bij Flink op kantoor bedacht. Ik was daar sowieso veel, omdat ik het heel belangrijk vind om betrokken te zijn bij het team. Ik bedoel, het is natuurlijk ook persoonlijke interesse, want ik vind het gaaf om tussen de techneuten te zitten. Ik heb echt respect voor die mensen."
"Nou, het belangrijkste resultaat is dat iedereen heel zeker weet dat je website goed in elkaar zit en iedereen je kan uitleggen waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt. Natuurlijk was mijn aanwezigheid niet altijd verplicht, van beide kanten niet, maar Flink werd net zo enthousiast van mijn betrokkenheid als ik. Dat gaf echt meerwaarde, ik voelde me altijd serieus genomen. Ik weet precies wie wie is, bij wie ik waarvoor moet aankloppen, hoe ver ik bij wie kan gaan. Ik vind dat je best de randjes mag opzoeken om tot het beste eindproduct te komen en dat doe je het beste als je elkaar recht kunt aankijken. Er zijn honderd redenen waarom dat een meerwaarde heeft. En trouwens, het is ook gewoon leuk om bij Flink op kantoor te zijn. Flinkerts zijn mensen met een drive om dingen te willen begrijpen. Het talent van dit team is bewonderenswaardig."
"Gewoon, stekker eruit, stekker erin, hahaha! Nee, zonder dollen, binnen onze organisatie was het vrij snel duidelijk dat de oude site niet meer voldeed. Doorontwikkelen bleek moeizaam en duur. De focus voor de gebruiker was weg, de homepage was te druk, er was van alles mee aan de hand. Kortom, het was tijd voor wat nieuws. Flink viel vanaf de pitchfase al op door het superrelaxte, begrijpelijke verhaal. We begrepen direct waar we aan toe waren. Maar ook diepgang was geen probleem, jullie brachten echt een duidelijke balans tussen design en techniek. Onze eisen waren hoog, want we wilden een nieuwe eigen database, maar ook heel veel verschillende dingen in de website terugzien."
"Ja, vooral die geolocatie is te gek, waardoor je als bezoeker dus altijd kunt zien welke bezienswaardigheden en attracties er in de buurt zijn. En die database dus, die kunnen we zelf bijwerken. Dat is echt heel fijn. Bij de vorige website kwamen we niet verder dan het posten van een plaatje. Misschien konden we er een link onder hangen, ook, maar dat was het wel. Het is echt superfijn dat we nu alles zelf kunnen beheren. We kunnen evenementen toevoegen en aanpassen, agendapunten aanmaken, bloggen én direct resultaat zien. We zijn zelf in control, van homepage en menu tot footer. Dankzij Flink zijn we weer waar we moeten zijn."