The City, The Beach, The Hague. Zo simpel als dat klinkt, zo veel heeft deze mooie stad te bieden. Verdwaal in de kleine straatjes van het historische centrum. Volg je culturele hart in een van de vele musea. Bestel een Haags bakkie in een van de gezellige café’s en zie de zon verdwijnen in de Scheveningse zee.
Op zoek naar de beste hotspots van Den Haag? Start dan op DenHaag.com, dé digitale cityguide van Den Haag. Citytrip gepland? Bekijk hier alle hoogtepunten en must sees. Geboren en getogen? Ook voor jou heeft deze website genoeg verborgen schatten. Waar wacht je nog op? Neem snel een kijkje!
In nauwe samenwerking met onze opdrachtgever The Hague Marketing Bureau stelden wij twee belangrijke strategische doelen voor deze website. Ten eerste: Den Haag profileren als dé stad voor jouw volgende citytrip. Ten tweede: fungeren als online cityguide voor zowel de toerist als bewoner van Den Haag. Hiervoor ontwikkelde Flink een gepersonaliseerde websitebeleving, waarbij we met behulp van verschillende data optimaal op de behoefte van de bezoeker kunnen inspelen. Een combinatie van onder andere geolocatie, tijdstip en taal zorgt ervoor dat we de gebruiker continu kunnen voorzien van het best passende aanbod.
Dat gaf echt meerwaarde, ik voelde me altijd serieus genomen. Ik weet precies wie wie is, bij wie ik waarvoor moet aankloppen, hoe ver ik bij wie kan gaan. Ik vind dat je best de randjes mag opzoeken om tot het beste eindproduct te komen en dat doe je het beste als je elkaar recht kunt aankijken.
Lees het volledige interview met Maikel
In Den Haag is oneindig veel te zien en te doen. Met de vele bezienswaardigheden, musea, attracties, winkels, restaurants en bars ben je eigenlijk nooit klaar. Laat staan met het uitgebreide aanbod aan voorstellingen, concerten en evenementen. Maar ja, wáár moet je beginnen? De contentstrategie van de website moet ervoor zorgen dat deze keuzestress zoveel mogelijk wordt beperkt en dat jij als bezoeker jouw perfecte dag kan uitstippelen. Een uitgebreide structuur van gethematiseerde pagina’s en inspirerende artikelen helpt elke bezoeker in het maken van de ideale keuze. Zowel de ‘first time visitor’ als de doorgewinterde Hagenees. Bijkomend en niet geheel toevallig voordeel van deze strategie is dat we hiermee bouwen aan een duurzame en effectieve oplossing voor de vindbaarheid van de website.
Een website als deze gaat natuurlijk niet over een nacht ijs. Hiervoor zijn wij een zeer intensieve en vruchtbare samenwerking aangegaan met The Hague Marketing Bureau. In een dynamisch scrumtraject hebben we samen dit mooie resultaat kunnen bereiken en daar zijn we erg trots op! In het vervolg zullen we dan ook samen op blijven trekken in het uitbreiden, optimaliseren en perfectioneren van deze website. Neem dus snel een kijkje en wie weet komen we je tegen in onze mooie stad aan zee!
Bezoekers van de vernieuwde, toeristische website van Den Haag krijgen sinds vandaag automatisch te zien waar ze lekker in de buurt kunnen eten, en waar er leuke voorstellingen of evenementen zijn. Iemand die in Scheveningen loopt, krijgt andere informatie dan een bezoeker van de binnenstad.