Bij de start van een nieuw project is er vaak de wens om een nieuwe website te creëren of een bestaande website te vernieuwen. Maar hoe zorg je ervoor dat je een website ontwikkelt die aansluit bij de behoefte van de verschillende doelgroepen? En hoe voorkom je dat je je eigen doelstellingen uit het oog verliest? Allemaal vragen waar we in een strategisch voortraject graag antwoord op geven. Daarnaast kijken we ook goed naar de rol die de website in het totale online landschap vervult en waar we voordeel kunnen behalen door te verbinden met bestaande andere systemen. Kortom, in de strategische fase leggen we het fundament voor het succes van de te ontwikkelen website.
Meer weten over online strategie? Bel ons op 070 750 74 74 of laat een berichtje achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!
Voor ieder strategisch traject willen we eerst onze klanten en hun wereld zo goed mogelijk leren kennen. We gaan bij ze langs en spreken graag belangrijke stakeholders. We duiken inhoudelijk in hun wereld en brengen het bestaande online landschap in kaart. Ook verkennen we de ontwikkelingen in de branche en wat de concurrenten of collega-organisaties doen. In binnen- en buitenland. Of zoals wij het zeggen: we halen het net volledig op en duiken in de wereld van onze klant. Profit of non-profit, business to consumer (B2C) of business to business (B2B).
Het lijkt zo simpel, maar toch is het waardevol om niet alleen scherp te krijgen wie je doelgroepen zijn. Je wilt ook weten wat ze triggert, waar ze naar op zoek zijn en hoe ze kunnen worden beïnvloed, overtuigd en geactiveerd. Hoeveel ze van elkaar verschillen, maar ook waar ze juist op elkaar lijken. Een puzzel die we vaak succesvol met onze klanten leggen.
Iedere organisatie, ieder merk heeft een doel. Meerdere zelfs. We verkennen de doelen van onze opdrachtgevers en kijken realistisch naar de rol die het online kanaal kan spelen in het behalen van deze doelen. We kijken ook verder dan online. We zoomen in op de propositie waarvoor we aan de slag gaan. Is deze helder? Onderscheidend genoeg? Voldoende ingevuld? Welke wensen en behoeften leven er in de organisatie? Wat zijn de plannen voor de toekomst? We zijn in deze fase een eerlijke, kritische en resultaatgerichte sparringpartner voor onze opdrachtgevers. 'u vraagt wij draaien' is dus niet echt onze stijl.
Als we scherp hebben voor wie we aan de slag gaan, wat hen beweegt, waar ze naar op zoek zijn en welke doelen we nastreven, dan rest natuurlijk nog de hamvraag: hoe gaan we deze doelen behalen? Hoe zorgen we voor concreet online succes? In een aantal interactieve sessies werken we hiervoor de online strategie uit, samen met onze opdrachtgevers. Op basis van onze jarenlange ervaring, kennis van het online kanaal en de input en denkkracht van onze opdrachtgevers. Zo doen we dat.
Wat levert dat nou op, zo’n strategische fase? Op basis van onze ervaring durven we wel te zeggen dat de opbrengst waardevol is. Soms zelfs van invloed op de business strategie. Daarnaast hebben we de blauwdruk in handen voor de realisatie van een succesvolle nieuwe website. En daar zijn we bij Flink toevallig ook heel sterk in 😉
Bel ons op 070 750 74 74 of laat een berichtje achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!