Staedion is de grootste woningcorporatie in Den Haag en omgeving. De afgelopen jaren zet Staedion sterk in op het verbeteren van hun dienstverlening en op online vlak wilde de woningcorporatie hier ook flinke stappen in zetten. Naast een nieuwe look en feel neemt de website je volledig mee in alles waar je als huurder mee te maken krijgt. Vervolgens kunnen huurders hun zaken regelen in MijnStaedion. De digitoegankelijke website neemt verder een gidsende rol in voor woningzoekenden en biedt een gevarieerd contentaanbod, van nieuwsupdates over gebiedsontwikkeling tot hartverwarmende bewonersverhalen. Het platform gooide hoge ogen tijdens de Drupal Splash Awards en werd bekroond met de eerste prijs in de categorie non-profit.
Als huurder kun je tegen verschillende zaken aanlopen. Denk aan het betalen van huur, reparaties aan de woning, of overlast veroorzaakt door buren of ongedierte. Allemaal situaties waarvoor je bij je verhuurder aanklopt, het liefst zonder enige moeite. Het nieuwe platform van Staedion is een omvangrijke bron van informatie over de verschillende onderwerpen waar je als huurder mee te maken krijgt. Huurders kunnen vervolgens hun zaken regelen in Mijn Staedion. Dit klantportaal van Embrace is verbonden met de website en zorgt voor een naadloze gebruikerservaring tussen deze twee werelden. Ook worden gegevens en content onderling uitgewisseld.
Staedion draagt een maatschappelijke verantwoordelijkheid voor de stad, onder andere door buurten steeds veiliger en leefbaarder te maken. De nieuwe website is de landingsplek voor iedereen die met Staedion te maken heeft: van huurders tot de gemeente en van leveranciers tot projectontwikkelaars. Al deze doelgroepen worden up-to-date gehouden door middel van inspirerende content. Daarnaast realiseerden we een Werken bij-pagina, zodat potentiële werknemers in één oogopslag weten dat ze aan het juiste adres zijn voor een nieuwe uitdaging.
Uit data blijkt dat de website beter presteert, onder andere de spreiding van het websitebezoek is in positieve zin veranderd. Het aantal bezoeken aan de homepage is gestegen van 15% naar 25%, de pagina's over huren werden voorheen slechts met 1,3% bezocht, tegenover 18% nu. Dankzij de doordachte contentstrategie trekken de ‘over Staedion’-pagina’s bijna 20% meer verkeer dan voorheen. De bezoeken aan pagina’s over het zoeken naar een woning daalden juist van 45% naar 24%. Het is dan ook positief dat het verkeer nu beter verdeeld is over de verschillende onderwerpen op de website, waardoor alle doelgroepen van Staedion beter worden bediend. Ook daalde het bouncepercentage van 49% naar 32%, wat wijst op een hoger niveau van betrokkenheid op de website.
De afgelopen drie maanden hebben we samen met Flink onze nieuwe website gebouwd. Met deze website kunnen we verder bouwen aan een nog betere dienstverlening voor onze huurders. De website werkt goed op mobiel en is digitaal voor iedereen goed toegankelijk. Kortom, onze nieuwe website past echt bij de visie van Staedion!
Lees het volledige interview met Bianca en Priscilla.
De nieuwe website van Staedion is gerealiseerd in Drupal en vormt een solide basis waar we aan blijven doorontwikkelen. We blijven met Staedion optrekken om de website verder uit te breiden en steeds een stukje beter te maken.