Mijnwebwinkel helpt ondernemers op weg in een verwilderd commerce landschap vol keuzestress. Met een flinke groeiambitie bepaalde Mijnwebwinkel een nieuwe bedrijfsstrategie. Het stuur werd drastisch omgegooid door voor een specifiekere doelgroep te kiezen en een uitgesproken rebranding neer te zetten. Flink stapte tijdens deze rebranding al aan boord om mee te denken over de optimale online presence van het vernieuwde Mijnwebwinkel. Het resultaat? Een prikkelend platform dat ambitieuze ondernemers inspireert om next level te gaan met een eigen webshop.
Wat is de nieuwe bedrijfsstrategie van Mijnwebwinkel en hoe vertalen we deze door naar een passende online strategie? Daar kwamen we achter tijdens een driedaagse pressure cooker, waarin we volledig met Mijnwebwinkel optrokken. Het voordeel van een pressure cooker is dat er continu kruisbestuiving is tussen onze expertise als online bureau en de inhoudelijke inzichten die de klant heeft. Tijdens de pressure cooker werd de customer journey ingevuld, de websitestructuur bepaald en de verdere invulling van de verschillende onderdelen uitgedacht.
Het nieuwe Mijnwebwinkel richt zich op de expressieve millennial die serieus aan de bak wil met een eigen webshop. Deze doelgroep houdt zich bezig met zelfontplooiing, maatschappelijke vooruitgang en is avontuurlijk ingesteld. Om de aandacht van deze gepassioneerde millennials te vangen, creëerden we een krachtige website met een progressief en gedurfd design. Deze designrichting past perfect bij het profiel van de beoogde doelgroep en nodigt uit om het avontuur van een webshop met Mijnwebwinkel aan te gaan.
Met team Flink hebben we tijdens een strategische pressure cooker sessie samen het concept voor onze nieuwe website ontwikkeld. De samenwerking tijdens het hele proces - van ontwikkeling tot realisatie - was optimaal. Het team begreep precies wat visueel en technisch nodig was om de website aan te laten sluiten op onze rebranding, business strategie en ambities. Dát is pas teamwork!
Lees het volledige interview met Izzy en Mathijs.
Naast potentiële klanten richt het nieuwe mijnwebwinkel.nl zich ook op bestaande klanten. Voor deze groep gebruikers is er een apart deel in de website ingericht. Hier staat een hoop nuttige content paraat zoals blogs, tutorials en een uitgebreide kennisbank. Ook vind je hier aanvullende services, alle integratiemogelijkheden en de aangesloten partners van Mijnwebwinkel. Kortom: alles om webshopeigenaren te helpen met de groei van hun webshop en hun groei als ondernemer!