Afgelopen maart hebben we de eerste Development Day georganiseerd! Alle agenda’s werden voor een hele dag vrijgemaakt, de ideeënbus werd geopend en op de dag zelf werden er projecten uitgekozen en teams gevormd. Het doel? Alle Flinkerts een dag lang in iets laten duiken om zichzelf verder te ontwikkelen. Even de boel de boel laten en jezelf verdiepen in iets waar je graag meer over wil leren. Leerzaam én hartstikke gezellig, want na twee jaar thuis en hybride werken was het hele team tegelijk op kantoor!
We begonnen de dag vroeg met een glas vers sap, kakelverse croissants en de nodige koppen koffie. Op een lege maag kan er natuurlijk niet gewerkt worden 😉 Al snel maakten we een rondje langs alle Flinkerts: wie gaat welk project doen met wie? Binnen no-time waren er vijf teams gevormd en gingen we aan de slag!
Projectmanagers Bas en Cynthia verdiepten zich in gamification voor scrumteams. Bij Flink scrummen we dag in dag uit en scrum leent zich perfect voor gamification. Samen bedachten Bas en Cynthia opdrachten voor de teams om het samenwerken nog leuker te maken. Zo moesten de teams een passende teamnaam bedenken, een themaliedje opgeven en de mood in het team in één woord omschrijven.
Zoals je hierboven ziet bogen Mirjam, Ewoud en Trea zich over een Flink dashboard voor intern gebruik. Er werden nuttige en grappige soorten data bedacht die in het dashboard getoond konden worden. Hoe loopt de sales dit kwartaal? Welke events zitten eraan te komen, zoals een bedrijfsuitje of verjaardag. Hoeveel tickets zijn er dit jaar afgehandeld door support? En ga zo maar door! Binnen een dag werd er een design gemaakt en de eerste technische basis van het dashboard ontwikkeld. Go team Dash!
Team One Pager bedacht een concept voor - raad je het al? - een toffe one pager! Er werd door middel van korte opdrachten gebrainstormd over het thema en een passend verhaal. Het team kwam uit op een verhaal om de wolf terug naar Nederland te laten keren. Al scrollend zou het verhaal zich ontvouwen over de wolf die vroeger in Nederland leefde, maar door stedenbouw werd verdreven naar onze buurlanden. Wat is ervoor nodig om de wolf terug naar Nederland te laten keren? Je ziet aan Robert Jan en Jochem: het wees zich allemaal niet vanzelf! Toch kwam er een mooi verhaal en concept op tafel.
Aan het einde van de middag werd de som opgemaakt. Cynthia en Bas vroegen iedereen een tekening en tekst te maken over de dag. Wat vond je van deze dag en wat kan de volgende Development Day nóg beter? Daarna verzamelde iedereen in de kantine om de uitgewerkte projecten te presenteren. De conclusie na afloop van de presentaties: het was een superleuke, creatieve en leerzame dag die we absoluut vaker gaan organiseren!
Na een dag lang knallen sloten we de dag gepast af met een borrel, pizza’s en potjes Mario Kart. Typisch Flink! Denk je nu: verrek, dat Flink lijkt me te gek! Check dan onze vacatures 👇