Op één dag 19 websites live zetten. Dat flikten we voor The Human Network. In zes maanden tijd werden alle websites ontworpen en gebouwd. Hoe dat ging? En wat de resultaten zijn? We vragen het aan Lonneke Bruinsma, verantwoordelijk voor marketing en communicatie bij The Human Network.
Lonneke: “Het was inderdaad een behoorlijke uitdaging. The Human Network is een holding bestaande uit 18 bedrijven, elk met een eigen merk én expertise. Hierdoor hadden we te maken met veel verschillende stakeholders. De gemene deler is het detacheren van topprofessionals. We wilden vanuit één herkenbare look & feel voor ieder bedrijf een website te realiseren. Veel ruimte voor beleving, blogs, interviews, nieuws en video’s was een must. Om dit voor elkaar te krijgen, organiseerden we een pitch met drie creatieve bureaus. Internetbureau Flink won met vlag en wimpel. Waarom? Het team had voorwerk gedaan en de pitch was goed onderbouwd.”
“Het project liep gesmeerd: een half jaar na de pitch stonden alle 19 websites live. Projectmanager Bianca verdient hiervoor speciale lof. Met haar konden we snel schakelen. Ook werkt Flink gestructureerd en volgens een strakke planning. We wisten precies wat we wanneer konden verwachten. Op het gebied van kosten én tijdlijnen. Bovendien kozen we voor een multisite oplossing in Drupal, een heel gebruikersvriendelijk CMS met voldoende mogelijkheden.”
“Het vullen van alle websites was een flinke klus. Dit pakten collega én partner in crime Loes en ik samen op. Zes weken lang veegden we onze agenda’s leeg en werkten uitsluitend aan het vullen van de websites. We kregen hulp van een externe tekstschrijver en een fotograaf. Zo creëerden we content die écht bij de nieuwe websites past. Uiteraard dachten alle Business Managers van de bedrijven continu mee.”
“Ja! Niet alleen ik trouwens, ook de directie en Business Managers zijn dik tevreden. Vanaf begin december vorig jaar kunnen alle bedrijven hun merk goed etaleren én hebben we één geheel. Alles ziet er strak en overzichtelijk uit. Bezoekers kunnen informatie snel en makkelijk vinden. Blogs, klantcases en nieuwsberichten worden op logische plaatsen gepresenteerd en we kunnen video’s en foto’s op verschillende manieren tonen. Met succes! De bezoekersaantallen van de websites stegen het afgelopen half jaar flink.”
“Een mooie website is inderdaad nooit af. Dat is bij ons ook het geval. Zo willen we een betere verbinding maken met ons platform www.midlancer.nl. Daarop staan interviews met consultants en over onze unieke manier van werken. Ook zijn we bezig met het verbeteren van ons dashboard. We willen in één oogopslag de bezoekersaantallen, time on page, online sollicitaties en best gelezen artikelen kunnen bewonderen. Dit pakken we samen met internetbureau Flink op.”