Madurodam, wie kent het niet? Het is dé plek om te ontdekken waar het kleine Nederland groot in is. Flink realiseerde de website voor het wereldbekende park. Hoe ging dat? En wat zijn de resultaten? We vragen het Pieter de Hullu, digital specialist bij Madurodam.
Pieter: “Madurodam was toe aan een nieuwe website. Nadat we al onze wensen op een rij hadden gezet, nodigden we drie bureaus uit voor een pitch. Al snel bleek dat Flink dé match was. De bedachte strategie en het uitgewerkte concept sloten het meest aan bij onze briefing én de prijsstelling was realistisch. Bovendien vonden we het belangrijk dat het bureau in de buurt zit en niet te groot is. We willen makkelijk langs kunnen en dat de lijnen kort zijn.”
“Heel goed. De sfeer bij Flink is prettig. Medewerkers zijn no-nonsens, iedereen communiceert snel, duidelijk en open en er wordt af toe een grap gemaakt. Ook was het handig dat we welkom waren om bij Flink op kantoor te werken. Hierdoor konden we snel schakelen en voelde iedereen zich écht betrokken bij het project.”
“Haha… ik hield mijn hoofd redelijk koel. Maar kort voor livegang werd het natuurlijk wel spannend. Halen we de deadline? Is alles écht getest? Gelukkig ging het goed. Na livegang vond ik het trouwens ook nog tricky. Dat is het moment dat er bezoek en conversie op gang moeten komen. Ook dat was gelukkig het geval.”
“De website is op alle fronten verbeterd. Zo steeg het aantal conversies fors en daalde de bounce rate met ruim 25 procent. Dit heeft vooral te maken met de duidelijke navigatiestructuur en het nieuwe design. Samen met Flink besteedden we hier veel aandacht aan in het begin van het project. We keken naar de doelgroepen en bijbehorende customer journeys. Op basis daarvan zetten we een intuïtief en relevante basis neer. Ook investeerden we veel tijd in het design. De nieuwe vormgeving is eigentijds, overzichtelijk en past bij Madurodam.”
“Zeker. We willen graag de werking aan de achterkant van de website verder vereenvoudigen. Dat maakt het leven van de websitebeheerders een stuk makkelijker. Bovendien gaan we op korte termijn experimenteren met dynamische content. Daarom moeten we het technisch mogelijk maken om een data management platform aan de website te koppelen.”