Zo’n 42.000 webwinkels en meer dan 1.5 miljoen transacties per jaar. Dáár zorgt Mijnwebwinkel voor. Internetbureau Flink realiseerde een vernieuwde website voor het platform dat sinds 2004 bestaat. Hoe dat ging? En wat beter kon? Inge Muijshondt, contentmarketeer bij Mijnwebwinkel, vertelt.
Inge: “Zeker! De website zoals die er stond voordat we met Flink in zee gingen, was drie jaar oud. Het was de hoogste tijd voor een overzichtelijker en moderner jasje. We pakken dit in fases aan. Zo namen we in de eerste sprint de homepage en de voorbeelden- en mogelijkhedenpagina onder handen. Die zijn nu visueel aantrekkelijker, overzichtelijker en qua typografie het uitgangspunt voor de rest van de website.”
“Ja, er moest nog behoorlijk wat gebeuren. Zo hadden we een vrij onlogische navigatiestructuur. Als klanten naar de supportpagina gingen, kwamen ze in een andere omgeving terecht. Dit wilden we eenvoudiger maken door alles op één niveau te zetten. Bovendien hadden we veel verschillende call-to-action buttons en lettertypes. Daar wilden we één lijn in trekken; nu heeft alles dezelfde look-and-feel. Zo geloven we dat onze website gebruiksvriendelijker is én het aantal conversies omhoog gaat.”
“Goed. Toen we voor Flink kozen, waren we ons bewust van het feit dat we niet bij elkaar om de hoek zitten. Desondanks gingen we voor Flink. Het Haagse internetbureau is gespecialiseerd in Drupal, het systeem waarop onze website is gebouwd. Bovendien sloot de pitch van Flink het meest aan bij onze wensen én is de sfeer bij het bureau goed. De afstand ervaar ik niet als lastig. Met alle moderne communicatiemiddelen kun je veel op afstand met elkaar afstemmen. Zo doen we de demo’s via videoconferences en hebben we veel contact via de chat. Per sprint gaan we zo’n drie keer langs in Den Haag. Dan kun je snel knopen doorhakken én het is leuk. We lunchen altijd mee en maakten al een paar keer de zogenaamde weekbreak mee, het moment waarop Flink de successen van de week ervoor viert.”
“Aan het eind van sprint twee vierden we dit. Toen was de navigatie aangepast en waren alle blokken en de support- en blogpagina vernieuwd. Een mooi moment om samen met internetbureau Flink een fles champagne open te trekken. Daarna moet natuurlijk wel het aantal conversies omhoog!"