Onlangs realiseerden we de nieuwe website voor mobiliteitsadviesbureau Goudappel. We baanden ons samen met product owners Veronique (links) en Dana (rechts) een weg door de talloze expertises van Goudappel. Het doel: meer structuur aanbrengen en overzicht creëren. En dat is gelukt! Veronique en Dana vertellen over de nieuwe website.
Veronique: ‘Toen ik een paar jaar geleden bij MultiTankcard werkte, heb ik al samengewerkt met Flink aan de website voor MoveMove. Dat was een positieve ervaring en jullie werken ook nog steeds samen met MultiTankcard - dat zegt natuurlijk ook wel wat. Voor de nieuwe website van Goudappel hebben we een aantal verschillende partijen vergeleken, maar Flink kwam hier als beste uit. Een groot pluspunt van Flink is dat jullie een mooi track record hebben als bureau.'
Veronique: ‘De oude website was verwilderd. Er zat geen structuur meer in waardoor je niet makkelijk kon vinden wat je zocht. Veel content was verouderd. Eén grote wildgroei dus.’
Dana: ‘Toen ik net begon bij Goudappel was ik blij dat Veronique vertelde dat we de website aan gingen pakken. Op de oude website stonden wel twintig verschillende werkvelden, waarbij het onderscheid tussen die werkvelden soms niet duidelijk was. Je merkte dat de website niet meer op de bezoeker was gericht.’
Veronique: ‘De boel samenvatten en structuur aanbrengen. De twintig werkvelden hebben we teruggebracht naar vijf om het behapbaar te maken voor de bezoeker. Daar lag de grootste uitdaging. Een andere uitdaging die daarbij kwam kijken was het creëren van draagvlak, maar gelukkig kwamen we eruit.’
Dana: ‘Het is nu duidelijk wat je startpunt is als bezoeker. Je kiest eerst één van de vijf overkoepelende expertises, en vanuit dat punt navigeer je verder naar een specifiekere expertise die bij jouw vraagstuk past. Bezoekers worden ook meer gevoed met relevante content. Waar je ook op de website bent, de content die wordt voorgesteld is gerelateerd aan het thema of het expertise van de pagina. Dat maakt de content relevant.’
Veronique: ‘Intern zijn er veel positieve reacties geweest, maar natuurlijk kwamen er ook verbeterpunten naar voren waar nog aan wordt gewerkt. We gaan de website ook nog verder toetsen.'
Dana: ‘Voor mij was het de eerste keer en ik vond het fijn werken! In het begin klonk het wat overweldigend, maar uiteindelijk is het enorm waardevol dat je eerst goed nadenkt over wat je precies wil doen en hoeveel tijd dit ongeveer gaat kosten. En als we in details dreigden te verzanden, trok het team van Flink ons daar weer uit.’
Veronique: ‘Ik heb al vaker en voor verschillende werkgevers gescrumd. Ik vind scrum vooral heel prettig omdat je duidelijk je uren in de gaten houdt. Je komt niet voor verrassingen te staan.’
Veronique: ‘Goudappel staat nog in de kinderschoenen als het gaat om marketing en communicatie. Het mooie is dat er nog heel veel kansen liggen, want de organisatie is zeer rijk aan kennis. Er is nog veel werk te doen en daar gaat de website een grote rol in spelen. We gaan customer journeys inrichten voor verschillende doelgroepen en we gaan meer met contentmarketing doen.’
Dana: ‘We hebben al een slag geslagen op het gebied van fotografie, maar willen hier nog meer aandacht aan besteden. Ook willen we meer doen met video.’
Dana: ‘Bij mij komt vooral verhelderend op, als ik het in één woord zou samenvatten.’
Veronique: ‘Wat ik altijd leuk vind is de interactie met de mensen die bij Flink werken. Dus ik zou zeggen: met Flink werken is verhelderend, inspirerend én gezellig.’