CORPUS is een educatieve attractie waar je een reis door het menselijk lichaam maakt. Een nieuwe website stond al een tijd op het verlanglijstje en de tijd was nu eindelijk rijp! Flink had de eer om een nieuwe Drupal website voor CORPUS te realiseren. Dit deden we samen met product owners Maud en Esther, beiden marketeer bij CORPUS. We vroegen ze het hemd van het lijf over onze samenwerking en de nieuwe website.
Esther: 'Kortgezegd: de pitch van Flink was de beste. Jullie snapten goed waar wij met de website naartoe wilden en hoe het eruit moest komen te zien. Jullie designer Magali had op basis van onze briefing een fantastisch ontwerp gemaakt. Een website is een duur product, het is daarom ook belangrijk dat je een goed gevoel bij het bureau hebt en dat deze partij goed bij je past. Vertrouwen in Flink was er door jullie creativiteit, strakke aanpak en (agile) werkwijze.'
Esther: 'Eigenlijk niet! Er was zelfs een ander bureau met een klant in hun portfolio die enorm op CORPUS lijkt. Daarom dachten we in eerste instantie dat we voor deze partij zouden gaan. Het kwam dus echt door de sterke pitch dat we uiteindelijk voor Flink kozen.'
Esther: 'De nieuwe website doet precies wat ‘ie moet doen. Je opent de website en krijgt direct een duidelijk beeld van de beleving. De ‘reis door de mens’ begint al op onze website - en dat is wat we wilden. Het design van de beleving is op creatieve wijze vertaald naar de website, met opvallende kleuren en organische vormen.'
Maud: 'De website biedt nu ook meer mogelijkheden. We kunnen nu activiteiten aankondigen, of andere content plaatsen zoals video’s of foto’s. De website heeft een solide basis die we verder gaan uitbouwen.'
Esther: 'We zijn bezig met CORPUS College waarmee we meer verdieping willen bieden met content over het menselijk lichaam. Momenteel staan die plannen nog in de kinderschoenen, maar niet voor lang!'
Maud: 'De content van CORPUS College wordt gebaseerd op drie pijlers: verantwoord eten, veel bewegen en mentale weerbaarheid. Alle content zal terug te vinden zijn in een kennisbank. Hiermee creëren we een stukje meerwaarde voor onze (potentiële) bezoekers.'
Esther: 'Het belangrijkste doel van de website is het vergoten van de beleving voor gebruikers. De beleving van CORPUS begint nu al op onze website waardoor de gebruikers een sneak peek krijgen van de ervaring. Dit maakt de customer journey completer waardoor mensen eerder overtuigd worden van een bezoek aan de attractie.'
Maud: 'Ik was al bekend met scrum en vind het heel prettig werken. Iedereen gaat gestructureerd en pragmatisch te werk. Je hebt continu overzicht over de lopende zaken en werkt intensief samen.'
Esther: 'Ik had in het begin wat meer moeite met scrum dan Maud. Gelukkig is mijn dochter scrum master dus die kon me wel het een en ander vertellen. Als je uiteindelijk gewend bent aan scrum, is het een fijne manier om samen te werken. Het was ook leuk om bij Flink op locatie te werken, we vinden jullie kantoor heel cool!'
Maud: 'Ik zou in het begin peilen wat het kennisniveau is van product owners. In hoeverre zij ervaring hebben met online en websites. Dit kan enorm verschillen en niet iedereen heeft de kennis van hoe een website werkt.'
Esther: 'Maud is jonger dan ik en pakte veel dingen snel op, ook omdat ze al vaker met websites had gewerkt. Voor mij was het nieuwe systeem even wennen. Misschien kunnen jullie hier extra op inspelen met een handleiding, of extra uitleg om product owners vertrouwd te laten raken met het Drupal-systeem.'
Esther: 'Flink heeft ook een CORPUS-hart. Dankzij de betrokkenheid, het talent en het enthousiasme van team Flink hebben we in vijf weken tijd een prachtige website gemaakt, helemaal volgens de look & feel die past bij de educatieve attractie. Ik ben jullie ambassadeur en vertel aan iedereen hoe goed werk jullie hebben geleverd!'
Maud: 'Het hele team werkte supergoed samen. Iedereen had totaal verschillende persoonlijkheden en interessante invalshoeken. We gingen er samen vol voor en dit heeft in korte tijd voor een mooi resultaat gezorgd.'