Nederland is van oudsher een echt waterland. Al eeuwenlang is ons land dé wereldwijde partner op het gebied van waterhuishouding, irrigatie en veiligheid. Met de alsmaar groeiende concurrentie van andere landen is het belangrijk om actief en relevant te blijven. Maar hoe blijf je mondiaal de belangrijkste speler in deze sector? Aan Flink de uitdaging om hier een online oplossing voor te vinden.
Tijdens de strategische fase stelden we de belangrijkste doelen van de website vast. Allereerst moet de nieuwe website een actueel inzicht geven in de kracht en expertise van de Nederlandse watersector op internationale thema’s. Hierbij moet Nederland gepositioneerd worden als dé autoriteit op deze gebieden. Daarnaast speelt de website een belangrijke rol in het stimuleren van internationale samenwerking tussen de Nederlandse watersector en buitenlandse overheden, bedrijven en instellingen. Kort samengevat: Be inspired and let’s collaborate!
Voor het nieuwe dutchwatersector.com realiseerden wij een inspirerend online nieuwsplatform. Hierin brengen we op visuele wijze de internationale expertise en impact van de Nederlandse watersector in beeld. Door de gehele website is er één duidelijke conversiefocus, ‘let’s collaborate’. Hier bieden we de bezoeker verschillende opties om een samenwerking aan te gaan met de sector. Dit kan via de Nederlandse overheid, netwerkorganisatie Netherlands Water Partnership (bekijk onze case), of door een van de vele internationale events te bezoeken. Met een sterk Hollands tintje in het design is de nieuwe website hét uithangbord voor deze prachtige sector!
Een goede strategie bepalen is het halve werk. Voor een update van onze internationale website nam Flink ons mee in die zoektocht, waarbij zij goed doordacht voorwerk hadden gedaan. Het heeft ons veel werk uit handen genomen met een inhoudelijk en visueel aantrekkelijk eindresultaat.
Lees het volledige interview met Anita!